سرتیتر خبرها

آموزش کلاس های مجازی واحد الکترونیکی – راهنمای اساتید

اساتید محترم جهت استفاده بهینه از امکانات کلاسهای مجازی لطفا فیلم های آموزشی و فایل های راهنما را به دقت مشاهده و مطالعه فرمائید.

بخش اول: پیش نیازهای نرم افزاری سیستم

۱- سیستم عامل ویندوز ۷ و یا بالاتر و نصب تمامی درایورها از جمله درایور کارت صدا

۲- نصب مجموعه نرم افزارهای آفیس (از جمله word و PowerPoint)

۳- نصب نرم افزاری برای مشاهده فایل های PDF : در صورتی که فایل های PDF برای شما قابل مشاهده نیستند نرم افزار معرفی شده زیر را دریافت و نصب نمایید:

دانلود نرم افزار Fox it Reader برای مشاهده فایل های PDF

۴- نصب مرورگر فایرفاکس نسخه ۶۹ و یا بالاتر (برای دانلود فایرفاکس ۶۹ کلیک کنید)

۵- نصب برنامه Adobe Connect add in (برای دانلود برنامه مذکور کلیک کنید)

۶- نصب جدیدترین نسخه از فلش پلیر برای دانلود فلش پلیر ۳۲ کلیک کنید

۷- کیبورد فارسی + آموزش برای تایپ فارسی و بدون مشکل در چت کلاس آنلاین (برای دانلود کیبورد فارسی کلیک کنید)

۸- نصب نرم افزار Java Runtime (برای دانلود جاوا ران تایم کلیک کنید)

۹- نصب نرم افزار Any Desk برای رفع مشکل در مواقع اضطراری (برای دانلود Any Desk کلیک کنید)

بخش دوم: پیش نیازهای سخت افزاری سیستم

۱. سیستم یا لپ تاپ جهت اجرای نرم افزارها و ورود به کلاس (اساتید محترم به هیچ وجه به هیچ وجه از موبایل برای ورود به کلاس استفاده نکنند)

۲. اینترنت پایدار با سرعت ۲ مگا بیت

۳. هدست جهت شنیدن و صحبت کردن در کلاس

بخش سوم: تست میکروفن

برای تست میکروفن به سایت ذیل مراجعه نموده تا به صورت آنلاین وضعیت کارکرد میکروفن شما از طریق ضبط صدا و پس از آن پخش صدای ضبط شده مورد آزمایش قرار بگیرد

نرم افزار آنلاین تست صدا و میکروفن

پس از کلیک بر روی لینک بالا، بر روی آیکون قرمز رنگ میکروفن () کلیک کنید، میکروفن را نزدیک به دهان خود کرده و چند ثانیه صحبت کنید. سپس بر روی دکمه قطع ضبط () کلیک کنید و صدای ضبط شده خود را پخش کنید ().

 

بخش چهارم: اتصال به کلاس درس

اساتید  محترم مرورگر پیشنهادی جهت استفاده مطلوب از امکانات سایت آموزش مجازی مرورگر فایرفاکس می باشد. لطفا بعد از ورود به سایت به هیچ وجه رمز عبور خود را تغییر ندهید.

آدرس ورود برای  اساتید واحد بندرلنگه بصورت زیر است:

http://Lms03.iauec.ac.ir

برای اتصال به کلاس، ابتدا وارد آدرس زیر شوید:

http://lmsmap.iauec.ac.ir/

سپس از رو نقشه کشور ایران، بر روی استان هرمزگان کلیک نموده و واحد بندرلنگه را انتخاب نمایید:

 

صفحه ای مانند صفحه ذیل برای شما باز خواهد شد:

اساتید محترم برای ورود به سایت  از روش ذیل استفاده نمایند:

****نام کاربری: کدملی          رمز عبور: کدملی****

پس از ورود برای اطلاع از نحوه کار با سامانه می توانید فایل آموزشی پیوست شده را مطالعه نمایید.

دریافت فایل آموزشی مخصوص اساتید

همچنین می توانید از آموزش های تصویری تهیه شده که در صفحه ذیل قابل مشاهده است، استفاده نمایید.

فیلم های آموزشی مخصوص اساتید

*اساتید محترم اکیدا جهت ورود به کلاس، از موبایل استفاده ننمایند.  

********سوالات کاربردی******

**سوال: چگونه می توان فایل­های ppt  و word  را pdf نمود ؟

  1. پاسخ: به ۲ روش امکان پذیر است. ۱) پس از بازکردن فایل مورد نظر با فرمت (ppt  و word )، از منوی File، بر روی گزینه Save as کلیک نموده و با زدن Browse و انتخاب محل ذخیره فایل، در قسمت Save as Type  فرمت PDF را انتخاب نماید.
  2.  پس از بازکردن فایل مورد نظر با فرمت (ppt  و word )، از منوی File، بر روی گزینه Export کلیک نموده و با زدن XPS / Create PDF و انتخاب محل ذخیره فایل، در قسمت Save as Type  فرمت PDF را انتخاب نماید.

***سوال: نحوه بارگذاری فایل­ها در سامانه توسط استاد به چه صورت است ؟

  • پاسخدر فایل راهنمای اساتید موجود است.

***سوال: بعد از نصب تمامی نرم ­افزارها، پس از کلیک گزینه پیوستن به کلاس، چرا امکان ورود به کلاس وجود ندارد؟

پاسخ: برای رفع این مشکل، باید در صورت داشتن آنتی ویروس، غیرفعال شود.

***سوال: مشکل قطع و وصل شدن صدای استاد بعد از ورود به کلاس را چگونه می­توان رفع کرد؟

  • پاسخ: سرعت اینترنت استاد یا دانشجو ضعیف است و باید از کلاس خارج شده و مجددا وارد شود.

***سوال: دانشجو در محیط کلاس، در پنجره چت، امکان تایپ کردن ندارد.

  • پاسخ: برای رفع این مشکل، باید آخرین نسخه­ نرم افزارها از بخش مرکز دانلود به آدرس (http://lmsmap.iauec.ac.ir)، دانلود و نصب شده باشد و یا از کلاس خارج شده و مجددا وارد شود.

***سوال: مشکل مشاهده پیغام “Network Error” چگونه رفع خواهد شد؟

  • پاسخ:  از عدم بسته بودن پورتهای ۸۰، ۴۴۳ و ۱۹۳۵ توسط آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی (مخابرات و مبین ­نت) اطمینان حاصل شود.

***سوال: مشکل مشاهده پیغام “Server Not Found ” چگونه رفع خواهد شد؟

  • پاسخ:  برای رفع این مشکل، باید مودم و رایانه مجددا راه­ اندازی شود.

***کلاس دانشجو یا استاد به درستی ثبت نشده است.

  • با پشتیبان   تماس بگیرید.

چند نکته مهم:

۱- اساتید و دانشجویان عزیز لطفا در زمان استفاده از چت برای تایپ کلید ی از Shift+X استفاده کنید تا متن تایپ شده شما بطور مرتب نمایش داده شود.

۲- اساتید محترم جهت ورود به کلاس حتما از گزینه MainClass استفاده کنید.

اساتید عزیز توجه داشته باشند قبل از تماس با پشتیبانی حتما برنامه Anydesk را نصب کرده باشند.

بهینه سازی توسط iaubl.ac.ir                                                              © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه می‌باشد.